چگونه می توانم کد خود را از طریق USB به میکروبیت منتقل کنم

می توانید راهنمای ساده ما را در بخش شروع سریع وب سایت دنبال کنید. فرآیند انتقال کد Flashing نامیده می شود. پس از فلش شدن  micro:bit کد به صورت خودکار اجرا می شود. میکرو: بیت فقط می تواند همزمان یک برنامه را اجرا کند – هر بار که یک فایل هگز را از طریق USB روی دستگاه بکشید و رها کنید ، این برنامه فعلی را پاک می کند و برنامه جدید را جایگزین می کند. اگر می خواهید میکرو: بیت خود را به حالت “خارج از جعبه” تنظیم کنید ، فایل .hex اصلی را که همراه دستگاه شما است ، فلش کنید.   برای فلش برنامه از طریق اتصال USB ، به موارد زیر نیاز دارید:

  • کابل USB Male-to-Micro برای اتصال رایانه شما به micro:bit. این همان کابلی است که معمولاً برای اتصال تلفن هوشمند به رایانه استفاده می شود (مطمئن شوید که می تواند داده و همچنین برق را انتقال دهد).
  • رایانه ای با ویندوز 7 یا بالاتر ، Mac OS X 10.6 یا بالاتر ، Linux یا Chrome OS
  • دسترسی به اینترنت

مرحله 1: میکرو بی بی سی خود را به رایانه متصل کنید

  1. انتهای کوچک کابل USB را به درگاه micro USB موجود در micro micro: bit خود متصل کنید
  2. انتهای دیگر کابل USB را به درگاه USB رایانه خود وصل کنید.

 

در Chromebook به عنوان یک دستگاه جدید در مدیر فایل ظاهر می شود در Mac به عنوان یک درایو جدید در زیر دستگاه ها ظاهر می شود. در رایانه های دارای ویندوز ، MICROBIT به عنوان یک درایو در زیر دستگاه ها و درایوها ظاهر می شود.

 

مرحله 2: برنامه خود را کامپایل کنید

کامپایل کردن کدهایی را از زبان های برنامه نویسی سطح بالا مانند Javascript و Python به کد ماشین سطح پایین ترجمه می کند که بیت micro: می تواند آن را تفسیر کند. وقتی فایلی را از یکی از ویرایشگرها بارگیری می کنید ، در مرورگر کامپایل می شود و به عنوان یک پرونده .HEX بارگیری می شود. با استفاده از ویرایشگر مورد نظر خود ، بارگیری را انتخاب کرده و در صورت درخواست ، فایل کامپایل شده را در رایانه خود ذخیره کنید یا هرجای دیگر  (BBC micro: bit).

Windows Edge

بارگیری را انتخاب کنید. وقتی از شما خواسته شد با این فایل چه کار کنید ، ذخیره را انتخاب کنید و در پوشه Downloads ذخیره می شود. انتخاب پوشه باز به شما امکان می دهد بارگیری های خود را مشاهده کنید

Mac Safari

وقتی بارگیری در Safari را انتخاب کنید ، پرونده شما در زیر بارگیری ها در سمت راست بالای صفحه ظاهر می شود ، می توانید پوشه بارگیری های خود را از اینجا باز کنید.  

Chrome

این همان فرایند در ویندوز و مک است. بارگیری را انتخاب کنید و پرونده .hex شما به عنوان بارگیری در پایین مرورگر ظاهر می شود. روی بارگیری کلیک راست کرده و show in folder را انتخاب کنید.

مرحله 3: فایل را به BBC micro: bit فلش کنید

  به فرآیند انتقال پرونده .HEX به micro: bit BBC ، چشمک زن گفته می شود. برای فلش فایل ، کافی است آن را بر روی درایو میکرو: بیت از پنجره جستجوگر پرونده یا یاب قرار دهید. در اینجا یک فیلم از روند کار است.      

  • LED پشت میکرو بی بی سی شما: بیت در هنگام انتقال چشمک می زند (که این فقط باید چند ثانیه طول بکشد).
  • پس از انتقال ، کد به صورت خودکار روی میکرو BBC: bit شما اجرا می شود. برای اجرای مجدد برنامه خود ، دکمه تنظیم مجدد را در پشت میکرو BBC: bit فشار دهید. دکمه تنظیم مجدد به طور خودکار جدیدترین پرونده را در BBC micro: bit اجرا می کند.
  • با کپی کردن برنامه بر روی درایو “MICROBIT” ، آن را در حافظه فلش روی micro: bit برنامه ریزی کرده اید ، این بدان معناست که حتی اگر micro: bit را از برق بکشید ، اگر micro: bit توسط باتری تغذیه شود ، برنامه شما همچنان اجرا می شود .

 

عیب یابی

 

  • نمی توانید بیش از یک پرونده هگز را به یکباره روی micro: bit خود بکشید و رها کنید. اگر می خواهید یک فایل hex دوم را روی میکرو: بیت خود بکشید و رها کنید ، قبل از اینکه بارگیری فایل اول تمام شود ، بیت ممکن است به روش های مختلف فایل دوم خراب شود.
  • وقتی اولین برنامه در micro: bit نوشته شد ، درایو خارج می شود. اگر در این مرحله یک فایل دوم را بکشید و رها کنید ، ممکن است درایو را پیدا نکند و نوشتن دوم خراب شود.

  خطاها ممکن است به این شکل باشد:  

MAC Windows

  یا ممکن است به نظر برسد که دو فایل hex در micro: bit BBC شما وجود دارد بنابراین micro: bit قادر به اجرای چندین پرونده نیست. برای اصلاح این مورد ، میکرو: بیت خود را از برق بکشید و دوباره آن را به برق متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که micro: bit شما به عنوان یک درایو MICROBIT و نه MAINTENANCE ظاهر می شود.  

اطلاعات بیشتر

در اینجا دستورالعمل هایی برای Javascript Blocks Editor با استفاده از مرورگرهای مختلف در رایانه های Windows و Mac آورده شده است. یکی را که استفاده می کنید انتخاب کنید:  

Windows browsers

Mac browsers

همچنین می توانید کد را از طریق بلوتوث انتقال دهید.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *